Dark Phoenix - recenze Míši Volákové

Dark Phoenix - recenze Míši Volákové
08.06.2019
Dark Phoenix - recenze Míši Volákové

X-Meni čelí nejhroznějšímu a nejsilnějšímu nepříteli: Jean Grey, která pochází z jejich vlastních řad. Těšte se na neuvěřitelnou porci efektů!

Dark Phoenix přináší opět něco nového do světa komiksů a je fascinující sledovat, jak zdánlivě obyčejná mutantka dokáže změnit nejenom chod mutantského světa, ale taky toho lidského. Lidé a mutanti totiž uzavřeli křehké příměří a snaží se žít tak, aby neohrožovali jeden druhého. Dokonce se X-Meni nejednou vydávají na pomoc lidem. Při jedné takové akci se s Jean (Sophie Turner) stane něco, co nechápe ani ona sama. A tak se rozjíždí sled událostí, jež nedokáže zastavit ani samotný Charles Xavier (James McAvoy).

I přestože je Jean jednou z nejsilnějších mutantek, tak má své slabiny. Tou největší slabinou je její minulost, která ji pronásleduje v zamlžených vzpomínkách. Bolest a pocit osaměni se snoubí v jedno a přivádí ji na rozhraní. A o hledání sebe sama, toho, kdo vlastně je, je celý příběh  Dark Phoenix. Každá postava si prochází svým vlastním peklem a nic není tak černobílé, jak zpočátku vypadá. Ani samotný Xavier. Právě on představuje jakousi šedou zónu toho, co je dobré, a co špatné a právě to se na konci příběhu ukáže jako velmi podstatné.

Je to zvláštní, film Dark Phoenix, jež režíroval Simon Kinberg se zaměřuje nejen na efekty, nádherné a famózní souboje a bitky, ale nezapomíná ani na emoční stránku jednotlivých hrdinů. Nádherně to bylo vidět na vztahu Raven (Jennifer Lawrence) a Jean Grey. Jak Jean, tak Raven utrpěly ztrátu a ta určila jejich budoucí cestu, a tak není divu, že jsou si blízké. A právě Raven je jakousi Charlesovým černým svědomím. Sama moc dobře ví, že mezi dobrým a špatným úmyslem je tenká linie.

Dark Phoenix je o hledání sebe sama a rodinného zázemí. I přestože mají neuvěřitelné schopnosti, zažívají dennodenně dobrodružství, tak touží po jediném: Rodině. Podaří se jim nalézt to, co chtějí?

Phoenix je nejenom o hledání sebe sama, ale především o k dokonalosti provedených efektech. Zpomalené scény, vlající vlasy v jasném světle či čistá zářící energie pohlcující svoji oběť. Co si divák bezesporu užije, je závěrečný souboj, kdy hlavní hrdinové postupně odhalí všechny svoje schopnosti.

I přestože je Dark Phoenix jedním z mnoha komiksových klišé, tak divákovi přichystá neuvěřitelnou porci efektů, jízdy za doprovodu nádherné hudby Hanse Zimmera, která skvěle zakončuje tuto marvelovskou letní novinku.

Rok: 2019
Režie: Simon Kinberg
Hraje: Sophie Turner
Hodnocení: 70 % Michaela Voláková

Kam dál?

Přečtěte si další prima články na stránce Novinky. Baví vás filmy? Ty nejlepší kousky jsou pro vás připraveny na stránce nejlepší filmy ke stažení. Každý správný fanoušek scifi a fantasy musí navštívit Scifi Quest Michala Březiny. Pokud vás zajímají úspěšné projekty a hledáte články o inspirativních osobnostech, doporučujeme vám navštívit stránky JsmeUspesni.cz.

Děkujeme, že jste navštívili stránky scifi a fantasy e-magazínu Vanili.cz. Mějte fantastický den a přijďte zas!

Navštivte sekci SCI-FI QUEST pro ortodoxní scifaře!

Vychutnejte si speciální rozhovory se speciálními hosty Michala Březiny.